Veletrh EMO 2019 očima marketingu - krátký "předkrm"
Ale zpět k veletrhu… naše firma se prezentovala exemplářem stroje z naší nejnovější řady WHT, strojem WHT 130 (provedení klasické horizontky) s automatickou výměnou nástrojů realizovanou robotem, doplněným dvěma prototypy nových frézovacích hlav HPFL 50 a HUFT 50, dále modelem portálového stroje WVM 2600 T a ovládacím panelem vybaveným aplikací TOS Control (programová nadstavba k standardnímu řídicímu systému stroje, která má rozšířit jeho využití z pohledu monitoringu a optimalizace procesu obrábění.
Naše prezentace
Cílem naší prezentace bylo jednak předvést finále vývoje nových strojů řady WHT (včetně odpovídajících frézovacích hlav), dále pak zdůraznit, že nejsme jen výrobci horizontek, ale že do našeho výrobního programu patří také portálové stroje, a také předvést, že revoluce – spíš evoluce jménem „Industry 4.0“ se nás také týká a že máme světu co nabídnout.
Nové trendy
Přímá konkurence zde masově prezentovala frézovací stroje vesměs vybavené různými typy frézovacích hlav (integrovaných i vyměnitelných), zde je nutné zdůraznit, že naše prezentace horizontky s výsuvným vřetenem byla v menšině (ostatně stroje s výsuvným vřetenem prezentovali již jen dva další výrobci – Fermat a Make). A i když tyto varianty mají konkurenti stále ve svých nabídkách, bylo cítit, že stroje pro „frézovací operace“ převažují. Možná nastal čas se zamyslet, zda naše strategie ve smyslu …“víme, že se čím dá víc frézuje na úkor vyvrtávání, ale že naše výsuvná vřetena jsou naše konkurenční výhoda“… je stále platná, protože vřeteník s plnohodnotným výsuvným vřetenem je v ceně stroje velmi významná položka.
Za zmínku stojí také to, že námi prezentované frézovací hlavy (zatím jen jako prototypy) patřily sice na veletrhu mezi robustní a výkonné exempláře, ale svými parametry se zařadí pravděpodobně mezi dnešní standard. Konkurence totiž v mnoha případech nabízí a na veletrhu dokonce ukázala fungující hlavy s 6 000 a více ot/min. s obdobnými výkonovými parametry.
Stále je co vylepšovat
Co se týče naší vlastní propagace a podoby stánku na veletrhu, našli jsme několik věcí, které musíme na příští výstavy vylepšit. Jako příklad uvedu, že náš způsob řešení zavěšeného billboardu nad stánkem jako natažené plátno s potiskem již dnes nepatří mezi nejlepší a zaniká v přehršli výrazně svítících LED panelů, na kterých běží „pohyblivé obrázky“. Vůbec na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, že výrazné barvy, videa a světlo automaticky přitahují pozornost. Ale rozhodně jsme naší podobou stánku a prezentací nezahanbili a celkově i vzhledem k podobě stroje WHT 130 jsme budili patřičnou „v dobré slova smyslu“ pozornost.
Také mám milou povinnost zdůraznit, že během veletrhu se nám podařilo získat tři nové objednávky. Z nich jedna se narodila přímo na veletrhu –jaké milé překvapení.
Patříme mezi špičku
Na závěr chci dodat, že přestože jsem se v článku občas trefoval do našich vlastních řad, myslím si, že celkové působení společnosti TOS VARNSDORF na mezinárodním veletrhu EMO v německém Hannoveru bylo na úrovni a že patříme mezi světovou špičku. Ostatně velikost stánku (pokud vezmeme v úvahu náklady na veletrh) toto také potvrzuje.
Možná si říkáte, že toto nevypadá jako plnohodnotná reportáž z výstavy. Nakousl jsem zde mnoho témat, která si zaslouží mnohem větší pozornost. Ale prostor v tomto čísle je omezený, proto se k tématu veletrhu EMO a navazujícím oblastem vrátím hned v některém z dalších čísel Horizontu. Toto tedy berte jen jako takovou malou ochutnávku.
Macháček Michal