Zahájení generální opravy brusky Waldrich Coburg na těžké mechanice
O velké investici se rozhodlo již v sedmdesátých letech. Že tehdy nebylo hluboko do kapsy, potvrzuje fakt, že bruska vyšla na 11 678 010 Kč. Při hrubém přepočtu na dnešní poměry se jednalo o částku převyšující sto milionů korun. Stroj byl spuštěn do provozu v říjnu roku 1977. V roce 2006 proběhla na brusce střední oprava – bylo zbroušeno se lože a příčník, vyměněn teflon na vodících plochách stolu a byly vyrobeny nové matice pro trapézové šrouby. Kondice brusky už ale v posledních letech pokulhávala ve všech směrech. Přistoupili jsme tedy ke kompletní generální opravě a částečné modernizaci stroje.
A teď už zpět k aktuálním faktům. Generální opravě brusky předcházelo důkladné čištění. Přestože jsme na těžké mechanice zvyklí čistit si stroje zpravidla sami, tak pro tentokrát očistu provedla společnost PARAMO. A proč zrovna PARAMO? Dlouhé roky jsme s procesní kapalinou spokojeni a letos z jara se obchodní zástupce společnosti PARAMO pan Prokop nabídl, že osobně přijede brusku vyčistit. A to zcela zdarma! Nemohl jsem jinak, než vzít pana Prokopa za slovo. A že PARAMO drží slovo, předvedli 1. listopadu, kdy hned ráno stál pan Prokop s kolegou a profi technikou před bruskou. Tentokrát však vyměnil obchodnický „mundúr“ za montérky. Bez předchozích zkušeností si i ve dvou pěkně „mákli“ a čistili až do pozdních odpoledních hodin. Úkol byl však splněn k naší spokojenosti. Spokojeni byli i pánové z firmy PARAMO, kteří si chválili neocenitelnou zkušenost se strojem této velikosti.
Vzhledem k těsným termínům pro jednotlivé úkony generální opravy pokračovali naši údržbáři přes víkend s demontáží částí krytování a podií stroje, aby v pondělí mohla nastoupit firma SBA, která celou generální opravu zajišťuje. Pracovníci SBA následně v týdnu od 5. do 9. listopadu demontovali vřeteníky s příčníkem, stůl a agregáty stroje. Na těžké mechanice tak zůstal holý skelet stroje. Na nic se ale nečekalo a dalším víkendem byly zahájeny stavební úpravy pro novou jímku procesní kapaliny. Všechno zatím běží jako na drátkách a našlapaný harmonogram je plněn na 100 %.
Paralelně probíhá v SBA kompletní generálka vřeteníků, agregátů a modernizace příčníku, kde bude trapézový šroub nahrazen moderním lineárním motorem. Kompletně nová bude také elektroinstalace a řízení stroje. To vše by mělo být v SBA dokončeno po vánocích a práce se přesunou zpět do TOSu. Konečné převzetí stroje je plánováno na 27. únor 2019. Zatím vše nasvědčuje splnění termínu a navrácení brusky do plného provozu.
JP