Otázky pro vedoucí zákaznického střediska
Na konci loňského roku jste byla jmenována vedoucí zákaznického centra. Několik let jste v tomto středisku pracovala, takže jste si jistě vytvořila představy a plány, s nimiž jste nastoupila na tuto pozici. Jak se tyto představy a plány plní?
Naším prioritním úkolem v posledních měsících bylo přejít na nový informační systém QAD. Tento systém propojuje kromě základních oblastí, které běžně pokrývají obdobné řídicí systémy, také datově střediska obchodního úseku, finančního úseku a řízení výroby. Vkládaná data musí být přesná. Naším úkolem bylo maximálně využít funkcionalitu tohoto systému, naučit se ho dobře ovládat a vkládat všechna data správně a komplexně. To asi bylo pro nás nejtěžší, protože oblast obchodu nebyla doposavad řešena takto systémově. Většina činností byla roztříštěna do několika programových aplikací.
Nyní společně s odděleními marketingu a konstrukce resp. správou datové základny spolupracujeme na zprovoznění a spuštění aplikace vystavování výrobního příkazu v QADu. Zadaná data budou sloužit i pro práci marketingu a budou podkladem pro obchodní a marketingové analýzy, čímž bude nahrazen stávající marketingový systém Leonardo. Nicméně každý informační systém je „živý organismus“, který musí být schopný reagovat na případné změny, a my na ně musíme být připraveni.
Důležitým faktorem pro práci jsou pro mě kolegové a pracovní atmosféra. Myslím, že se nám v zákaznickém centru podařilo vytvořit dobrý kolektiv. Když je nutné udělat práci nad rámec běžných povinností, tak ji všichni udělají. V minulém roce do střediska nastoupily dvě nové kolegyně. Jana Hanichová už je tu celý rok a ing. Kateřina Fojtíková půl roku. Do kolektivu zapadly dobře, stejně tak dobře se učí a pracují. Dlouhodobě v oddělení pracuje paní Karla Lockerová, Helena Al-Maandi Jirásková a Zdeněk Janoušek.
Jak vnímáte pozici zákaznického centra ve struktuře naší společnosti, v čem vidíte jeho aktuální úkoly?
Na to jsem již částečně odpověděla v první otázce. Naše středisko vytváří podporu manažerům prodeje, zpracováváme výrobní příkazy, kontrolujeme kupní smlouvy z obsahového hlediska, zajišťujeme zpracování obchodního případu až do závěrečné expedice produktu. Kromě toho také zajišťujeme přepravu pro střediska servis a montáže. V podstatě komunikujeme se všemi středisky, naše práce je průřezová, proto je důležité umět komunikovat se všemi.
Stanovila jste si strategické cíle pro zákaznické centrum? Na co se chcete dlouhodobě soustředit?
Až takto bych to nepojmenovala, ale je jasné, že se musíme dopracovat k využití QAD, jak nejlépe to půjde. Byla bych moc ráda, kdyby komunikace mezi středisky fungovala, tak jak má. Aby se dalo fakturovat průběžně, abychom mohli pracovat plynule po celý měsíc bez finišování před jeho závěrem. Toho bych chtěla dosáhnout.
Také Vás se zeptáme na trochu osobnější věci. Prozraďte nám například, jak trávíte volný čas, jaké máte koníčky a podobně …
Rodina je pro mě samozřejmě na prvním místě, společně trávíme hodně času. Abych snížila to kvantum testosteronu, který mám doma (máme tři syny), dlouhodobě se věnuji cvičení jako cvičitelka step aerobiku. Ráda poslouchám dobrou hudbu a ráda čtu (životopisy, literaturu faktu, detektivky – a to nejen historické - a s dětmi si čteme dětské knihy).
ptal se LP 2018