EMO 2017 se blíží
Obráběcí centrum WHT 110 C je prvním z řady strojů WHT 110 / 130 (C), nyní bude následovat výkonnější verze WHT 130 C. Stodesítka byla poprvé představena obchodním zástupcům v březnu letošního roku. Poté se stala hlavním lákadlem červnového Zákaznického dne TOSday. Světová premiéra pro veřejnost se uskuteční na největším evropském veletrhu obráběcích strojů, který letos pod názvem EMO 2017 proběhne v Hannoveru. Tento veletrh se koná každé dva roky, vždy dvakrát po sobě v Hannoveru, poté v italském Milánu (tam jsme byli v roce 2015). Je tradicí a v podstatě nutností přijít na tento olbřímí veletrh s novinkou, protože téměř pokaždé se zde ukazují nové trendy v obrábění. Letošní EMO bude od pondělí šestnáctého do soboty třiadvacátého září rozeznívat jako mantru pojem Industry 4.0. Tento rodící se koncept se chová jako nastupující čtvrtá průmyslová revoluce. Kdybychom to měli zjednodušit až na dřeň, tak je to proces, kdy se již nejedná jen o automatizaci jednotlivých operací či činností strojních solitérů, jde o propojení zařízení do sítě, vzájemné komunikace, zapojení umělé inteligence, internetu věcí a řadu dalších kouzelných slovíček, která označují nastupující průmyslovou éru. Doufejme jen, že se to nevymkne kontrole a že nevznikne nějaký „Skynet“.
Také TOS VARNSDORF se zapojil do tohoto konceptu a strojem WHT 110 C vstupuje do zatím ještě ne důkladně probádaných oblastí Průmyslu 4.0. To, co nyní zkoušíme, bude za pár let již zcela běžnou součástí vybavení každého obráběcího stroje.
Na veletrhu EMO 2017 budeme náš stroj představovat nejen jako moderní multifunkční horizontální obráběcí centrum, které umožňuje kromě frézování, vrtání a vyvrtávání také karuselovací operace, ale také jako stroj připravený pro Industry 4.0, protože má integrovanou funkci CMM. Tato zkratka označuje souřadnicové měřící zařízení. Obráběcí centra WHT 110 / 130 (C) mají v sobě tuto funkci zabudovanou (samozřejmě za podmínky použití příslušného zařízení – vidíte je na jedné z fotografií). Funkce CMM je součástí nově vyvinutého systému TOS Control, který obsahuje již teď řadu dalších funkcí a protože je otevřený, bude jich obsahovat v budoucnosti mnohem více.
Stroj byl po TOSday ještě předmětem zkoušek, také chvíli fungoval jako herec v hlavní roli, protože bylo nutné dotočit záběry nového videoklipu. Poté byl rozebrán, naložen na celkem 11 kamiónů, odvezen do Hannoveru, kde je kompletován. Po veletrhu opět proběhne rozborka, stroj se přesune domů, kde bude smontován v Těžké mechanice. Tady se zařadí do běžného provozu a my se jím budeme chlubit při příštím Zákaznickém dnu.
LP 2017