EMO 2015 Milano – prostě Itálie
Na veletrhu EMO 2015 jsme ve světové premiéře představili odborné veřejnosti lehkou deskovku WRD 13 Q. Také zde byly ve 3D projekci virtuální reality předváděny stroje z naší produkce (WRD 150 Q, WHtec 130, WHQ 13 CNC, WHR 13 Q). Kdo tento veletrh nezažil, neuvěří, co se může v civilizované Evropě ještě dít. Organizační chaos a bezedná administrativní zátěž provázela naši účast od zahájení montáží. Největší tíha dopadla na tým montérů, kteří se několik týdnů potýkali s mnoha překážkami, většinou nepochopitelně vystavenými zástupci organizátorů. Jako příklad můžeme uvést použití montážní plošiny, která je nezbytná při instalaci krytování stojanu. Organizátoři nám nejprve její použití mailem schválili. Když jsme ji přivezli do Milána a začali používat, strhl se italský povyk. Jakýsi inspektor čehosi (patrně bezpečnosti práce) požadoval certifikaci této plošiny, jinak že prý na ní pracovat nemůžeme. Osvědčení o tom, že vyhovuje normám Evropské unie, jsme předložili. Podruhé bylo schváleno. Po zahájení montáže krytování se dostavil další inspektor, nyní i s policejním doprovodem, a že prý nemůžeme montovat, pokud nejsme pojištěni. To bylo znepokojující, protože byl víkend a času na dokončení stroje již moc nezbývalo, naštěstí se součinností několika pracovníků naší firmy podařilo potřebné potvrzení o pojištění poslat k příslušnému úředníkovi organizačního týmu. Již jsme se radovali, že se konečně může začít pracovat, ale onen úředník natáhl ruku s formulářem, že prý dokud na místě nezaplatíme ne zrovna malou částku v eurech, tak že nám to povolení nedá (přestože v propozicích veletrhu o žádném poplatku za použití vlastní montážní plošiny žádná zmínka nebyla). Nedalo se dělat nic jiného, než tento poplatek zaplatit, a konečně jsme dostali povolení. Takovýchto momentů bylo více, ale nechceme, aby informace o veletrhu obsahovala jen litanie.
Návštěvnost na veletrhu se s hannoverskou verzí EMO nedala srovnat, ale přesto na našem stánku proběhla řada jednání, jejichž výsledkem bylo nejen několik obchodních případů projednaných či uzavřených přímo na místě, ale bezprostředně po veletrhu také návštěva italského zákazníka ve firmě a obráceně, cesta po italských zákaznících, končící rýsujícími se objednávkami. A to neplatí jen pro Itálii. K letošní výstavní sezóně se vrátíme v obšírnějším článku v příštím čísle.
LP 2015