V ohnisku zájmu: Zakázkové stroje
V dnešních dobách, a to nejen v České republice, ale i v zemích se stabilním tržním hospodářstvím jako je SRN nebo Švýcarsko, jsou úsporná opatření na prvním místě. Znamená to, že zákazník nejprve získá zakázku, která vyhovuje jeho firmě a po svých kalkulacích poptává stoj vhodný pro daný obrobek.
Od nás, od výrobce očekává okamžitou reakci na vhodný stroj nejpozději do 24 hodin. Samozřejmě nepoptává jen u nás, ale i u ostatních výrobců a nabídky porovnává. V minulosti jsme vítězili hlavně pro cenu, ale tyto krásné doby jsou již v nenávratnu. Naše dnešní ceny jsou v porovnání s konkurencí stejně vysoké a jedinou možností jak uspět je maximálně zkrátit dodací lhůtu a stoj „ušít“ dle přání zákazníka. Konkurence toto umí. My prozatím ne. Všichni známe reakci prakticky všech útvarů na jakoukoliv změnu zadaného, nedej bože, vyrobeného stroje. Vím jaké problémy toto zakázkové provedení přináší konstrukci a následným útvarům včetně pracných změn ve Factory, není bohužel však jiného řešení a chceme-li být dál úspěšní na světových trzích, musíme se naučit takovéto obchodní případy promptně řešit. Dnes s určitostí víme, že zakázkových stojů bude pouze přibývat. Je na nás všech, jak se k tomuto nelehkému úkolu postavíme a přihlásíme se k filozofii naší společnosti ve které kromě jiného říkáme: Profesionálním přístupem vstupujeme do podvědomí zákazníků – nenabízíme pouze stroj, ale řešíme jejich technologické potřeby.
Mnoho zaměstnanců svým vstřícným přístupem k dané problematice ukázalo, že když se chce, tak to jde, ostatní tímto článkem žádám o zamyšlení.
Málo kdo z nás chápe, (a to vím bezpečně z mých rozhovorů se spoluzaměstnanci), že ten kdo nás platí, nejsou ani majitelé společnosti, ani generální ředitel, ale zákazník. Ten v konečné fázi rozhodne budeme-li dál vyrábět, prodávat a společně rozvíjet firmu, nebo…
František Dlask