Jak na jakost - úvod
V polovině roku 1994 se vedení firmy rozhodlo zavést systém řízení jakosti podle mezinárodní normy ISO 9001. Vzhledem k probíhající privatizaci a vnitřní reorganizaci firmy bylo nutno stanovit přísná kritéria pro realizaci projektu (max. délka 14 – 16 měsíců, svobodná volba certifikačního orgánu). Na tyto podmínky přistoupila poradenská firma QUALICON s. r. o., Praha a v lednu 1995 byl celý projekt zahájen.
Po úvodním semináři a vstupní analýze byly ustanoveny pracovní týmy. Ty měly za úkol porovnat požadavky jednotlivých kapitol normy ISO 9001 se skutečným stavem procesů ve firmě, tyto procesy upravit do požadovaného stavu a popsat. Výsledkem byl vystavěný a dokumentovaný systém jakosti, splňující požadavky normy ČSN EN ISO 9001:1994, který v říjnu 1995 úspěšně prošel předcertifikačním auditem.
V této fázi projektu bylo rozhodnuto, že stávající systém řízení jakosti bude rozšířen nad rámec ISO 9001 tak, aby vznikl jednotný model řízení firmy. Základ tohoto systému vychází z definování tří stupňů firemních činností, které jsme nazvali aktivity, činnosti a procesy.
TOS VARNSDORF a. s. je první firmou v České republice, která má certifikovaný procesně orientovaný systém řízení (certifikační audit provedly v dubnu společnosti SQS – Švýcarsko a SKQS – Slovensko). V naší firmě byl tak položen základ systému řízení, který je připraven na další rozvoj směrem k ISO 14000, řízení lidských zdrojů, TQM a možná ještě dále.
-BRVA-